fredag 16 oktober 2009

Skratta mera!

Att bada är meditation för mig. Så igår kväll la jag mig i badet, tände lite ljus och fyllde badkaret nästan ända upp med varmt vatten. (Även om jag kan tycka det är onödigt - miljömässigt och dyra elräkningar då man bor i hus - så är det en lyx jag unnar mig!)

Mia - Animals Without Limit - har i en av sina böcker skrivit en meditationsmetod som även passar mig. Så den gick jag igenom där jag låg. Men så fick jag känslan då jag låg där att skrattet - ni vet det där ont-i-magen-skrattet - behöver finnas mer tillgängligt. Oftare! Närmre!

Så vad jag gjorde var att jag låg och tänkte på vilka jag har kiknat tillsammans med och fick upp tre bilder, på tre väninnor - Maud, Ana och Anette. Tänk, vad vi har asgarvat ihop! Underbart. Så, idag, bara genom att tänka på dem igen får mig att le.... :-D

Vad vi har garvat åt?
Ja, det förtäljer inte historien...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar