fredag 13 november 2009

Still floating

Igår var det dags att utnyttja min lillebror Olles presentkort som jag fick i födelsedagspresent i somras - FLOATING.


Mentalt hade jag förberett mig på att jag inte var instängd i en svart låda utan jag visste att jag kunde öppna locket själv och att, då det blev svart, jag "släckte lampan på nattduksbordet" och det blev mörkt i sovrummet.

En timme skulle jag ligga och flyta i det supersalta vattnet (som i Döda Havet). Först var det avkopplande musik men då det blev tyst fick jag en känsla av rastlöshet. Men så tänkte jag att annars kan jag ju bada flera timmar så vad är väl en timme då...

Andningen var lugn och hjärtat slog harmoniskt. Även om tanken att - vad händer om luften tar slut i lådan - kom över mig. Fast fler har ju floatat innan mig så varför skulle luften ta slut precis just nu, då jag ligger här...

Men då musiken kom tillbaka och en röst som sa "bered dig själv nu på att komma tillbaka och stiga upp" så ryckte jag till. Antagligen hade jag ändå kommit ned i en djupare avslappning även om jag inte trodde det.

Det mest intressant var ändå att jag blev medveten om - i all sin enkelhet - hur man kan styra tanken till att bli lugn istället för att stressa upp sig mer och mer. Det gick ju faktiskt! Jag fick inte panik! I´m still floating! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar