tisdag 9 november 2010

Esbjörn Svensson Trio

En liten hyllning till Esbjörn Svensson och hans trio.
Blev påmind om hans tragiska bortgång då jag var och intervjuade Tobbe på Studio Bohus härom veckan för där i entrén hängde en massa guldskivor med EST, som spelat in flera av sina alster i studion.
Vad hände egentligen när han dök? Vad var det som gick fel egentligen för man ska ju alltid dyka två och två? Var det syrgasen det var fel på...? Ja, vad spelar såna frågor för roll. Det känns bara så onödigt att en sån begåvad och ödmjuk kille ska dö så tidigt! Alldeles för tidigt!!! Dumma dumma!
Jag minns iallafall när jag, min man, mamma och lillebror var på Bengans vid Stigbergstorget i Göteborg och kollade skivor. Helt plötsligt stiger EST upp på scenen och börjar spela. Helt underbart! Där blev vi stående... Och där står jag och njuter än... ;-)

1 kommentar:

  1. Så fint det är egentligen att minnen faktiskt kan etsa sig fast, så man kan återkalla dem. Och med dem nästan också människor som inte längre finns.

    SvaraRadera