söndag 5 december 2010

Härlig är jorden

Andra advent idag och man börjar komma i julstämning lite mer... Idag har jag varit hos grannen som hade glöggbjudning och granhuggning så nu står det en ståtlig gran bakom knuten som ska in i värmen snart. :-D

Och nu satte jag precis på kören Nacka Sångensembles julskiva...
När jag bodde i Stockholm 1989-1998 var jag med i den kören ett par år. Jag har nästan alltid sjungit i kör men den kören var nog nästan den roligast jag varit med i. Då var det Anders "Henkan" Henriksson som ledde den och vid ett par tillfällen hade vi julkonsert med Janne Schaffer och Björn J:son Lindh då vi sjöng bland annat den här versionen av Härlig är jorden. Dock var jag inte med på plattan - en underbar julskiva by the way... :-D Visst är det vackert!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar