torsdag 12 januari 2012

Sverkers stora strid


Igår kollade jag på SVTs program ”Sverkers stora strid” där man hade samlat politiker och bankfolk för att snacka om hur mycket bankerna tjänar på oss låntagare och vilka fonder vi borde välja och inte. Men det gavs - som vanligt - inga raka besked.

Men där fanns också Birgitta Mukkavaara, en kvinnlig kommunpolitiker (S) från Umeå som sa något som jag absolut håller med om och tror bestämt:

"Avgifterna till bankerna är alldeles för höga. Om jag mot förmodan skulle ha några pengar att överföra till sparkonto, det har jag inte som pensionär, så är räntan för låg. Det tredje, räntorna på lånen är alldeles för hög och så sa man ju när reporäntan sänktes att nu skulle bankerna sänka räntorna ja då skyndade dom sig och höjde fort som bara den. Och sen det här som den moderatledda regeringsföreträdaren sa att ”man ska förhandla med bankerna”. Vet ni vad jag tror, det finns en dold agenda. Jag är mycket misstänksam och det innebär att jag tror att när det krisar för bankerna så blir det en inofficiell kartellbildning det tror jag."

Birgitta - jag håller med du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar