söndag 27 december 2020

Nu är det jul igen...

 För ett år sedan upptäcktes covid-19 i Wuhan. Tänk att det ändå gått ett år. Fort. Men ändå långsamt och annorlunda. Alla planer som har fått läggas åt sidan, möten med vänner och familj som har fått sättas på paus. Covid-bubblan har tagit plats i mitt och våra liv vilket har satt sina spår i sinnelag och rastlöshet. Idag vaccineras de första och även jag funderar på att ta det här vaccinet. Brukar annars vara emot att ta vaccin men efter alla bilder man sett från IVA och många (som tur var inte i min närmaste krets) jag känner som har fått uppleva att ta farväl av nära och kära i covid. 

Jag ser verkligen fram emot 2021 där ljus, hopp, kärlek och resor får ta mer plats igen. Men två barn i storfamiljen har fötts under 2020 vilket är helt fantastiskt och gammelhunden Zappa kämpar vidare. Kanske blir han 15 år i maj... Sommarens båt- och badturer var underbara. Tack o lov att jag bor granne med västerhavet. Det gör gott för själen året runt - covid eller inte. Och skogen som alltid helar. Att doften av kaffe slinker sig fram, upp för trappan, genom hela övervåningen till sovrummet när nattarbetande maken kommer hem och brygger nytt. Bara det är vardagslycka!! 

God fortsättning och Gott Nytt 2021 alla där ute!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar