torsdag 2 september 2021

HOUSE OF HALLAND

 I tio års tid har jag gått och funderat på att jag vill sprida allt det goda som produceras i Halland - allt ifrån mat och blommor till kläder och smide. Ätbart, drickbart, klädsamt och njutbart.

2017 registrerade jag varumärket House of Halland bara för att ändå registrera namnet, fixade domännamn osv. Gick entreprenörkurs och började göra affärsplan. Men så kommer den där tråkiga ekonomi- och budgetbiten. Idén blev liggande.

Men när kören blev inställd under coronapandemin ville jag göra något annat. Så grannen och jag gick biodlarkurs, min lärare och mentor Peter kom med mitt första bisamhälle i våras och tänk, när vi fick ta vår första honung. MAGISKT!

Då kom tanken igen, vad ska jag göra om jag får honung att sälja. Det var bara till att väcka den gamla idén till liv - så blev honungen ingång till House of Halland. Kul!

Följ gärna resan på instagram: House of Halland




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar